Friday, March 8, 2013

bad momma vol.3

solid food...



aku tau, no solid food before turning 6 months..

awalnya aku plan macam tu lah...tapi dah makneknya tak sabar dah nak bagi muna makan...macam mana la aku nak melarang kan..

mama was in a big dilemma u know, untuk tetap dengan pendirian sendiri, untuk kebaikan muna atau untuk menjaga hati orang tua..

pikir punya pikir, i just let it be...lagipun there shouldnt be any harm since it's only plain bubur nasi (yang sangat smooth texturenya) dan muna pun tak lama lagi dah 6 bulan.

kalau tanya muna...dia punya respon tu agak teruja lah, since baby this age memang camtu kot...but after some time, dia taknak makan sangat pun.....selamat...tapi aku ada beli ce.re.lac ber.as m.erah tu..yang tu pun mula-mula je dia nak, pastu dia reject jugak..btw, lepas checkup 5 months hari tu muna dah bertukar kepada susu d.utch b.aby..papamuna yang suggest aku ikut je..

so for now, just wait until the time comes, baru bagi solid food betul2 k~

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...