Wednesday, June 26, 2013

muna's nine months checkup

assalamualaikum...apa kabar korang? sihat ke..masa aku menaip ni muna tengah selsema...aku suspek sebab dia duk main aircond kat dalam keta tadi..dengan keadaaan jerebu sekarang ni (eh srwk kan takde kena efek jerebu sangat? hehe)

blouse mama buat untuk match dengan skirt..hehe

hurm, 17hb jun lepas muna pergi klinik untuk checkup 9 bulan...ada sesuatu yang buat aku risau...yang lain semua ok.....berat muna tak naik pun..memang tak berganjak dari 6.7kg dari 8 months dulu..haih, risaunye...

btw, kena injection kat bahu, ada kesan darah kat baju putih muna ni..awww ciannye die..






perkembangan muna setakat ni:

berat still 6.7kg....mama have to work harder ;\

dia semakin tahu...adakah dia imitate aku bila taknak bagi dia sesuatu, aku ambik letak belakang badan..sekarang she's doing it too ;D

aku suka main hello? hello? dengan dia, pastu dia letak hp kat telinga....hehe

dah dapat 'independence'...sebab kitorang biarkan dia merayap jauh2 sikit..ada jugak la sekali dua pipi/dahi cium lantai

kalau dia kat dalam walker, suka sangat kalau kita nak main kejar2 dengan dia...memang dia jalan laju2 sambil tergelak

suka show off skill dia from crawling position to sitting position..kadang2 dia angkat punggung tinggi2 lebih had!

ada sekali dia pegang bateri AAA tu 1 biji setiap tangan pastu main passing2..yang kanan pegi kiri sambil yang kiri pegi kanan...hah~ nak explain pun susah ;\

suka menjerit2,,sebesar2 yang boleh dia buka mulut ;O

rapat dengan papa dia...kalau dia tengok papa dia keluar pintu, memang merengek...tapi masa papa turun keje tak pulak?

suka muncung2 macam nak cium orang..huhu nape ek?

belum tumbuh gigi...tak saboo nya mama nak tengok gigi dia..

overexcited kalo jumpa orang yang biasa dengan dia..contohnya, kazen2 dia selain aku, papamuna n paknek n maknek dia..dia akan tergelak sambil menghantuk2 kan kepala dan menendang2..haha

dah kerap berpaut pada apa saja sebab nak berdiri

sangat cepat boring dengan mainan2 dia..suka letak dalam mulut dan kunyah mengunyah

dah taknak baby bites dan milna..dia nak suruh tukar brand lain lagi kooot..

still buat ekspresi muka yang sama bila nak berak..so bila aku nampak aku terus baringkan dia dan buka diaper, then aku buat bunyi uk..uk..uk.. muna pun teran macam faham je aku suruh berak..

najis dia memang keras tapi dia tak pernah nangis masa berak and najis dia lancar, bukan seketul2

hurm, that's all kot yang aku larat pikir...hehe

"mama...tengot tuu...temutt"

"baaaah muna dapat tangkat temutttt"

"yay...pandai x anak mama ni"

"eh kat seluar mama pun ada temuttt"

"mama nape rumah ni banyak temuttt..jom tolong muna tari lagii"


"eh mama ni pandai laa..mama kata semut suka muna sebab muna manis...camni kan??"

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...