Wednesday, July 15, 2015

Raya dan adik muna: yang mana dulu?

Assalamualaikum...

Hai, hari ni aku dah 39w 1d...kalau masa pregnantkan muna dulu...tengah hari tadi aku selamat dah deliver baby..hehe..kalau ikut due, isnin depan edd aku..today is selasa the 14th of july.



tapi nampaknya adik nak stay lama sikit lah 😊..but it's okay..mama dah bersedia. Esok rabu, lusa dah tengok anak bulan..mungkin jumaat raya. Wee!

Cuma persoalannya, antara raya dengan kelahiran adik, yang mana datang dulu? Adakah aku berjubah atau berkain batik di pagi raya..sama2 lah kita nantikan..semoga semuanya selamat.

Persiapan raya bagi aku sederhana je..esok kot kawan aku, elot anta baju yang aku hantar kat dia untuk dijahit..lama dah..sebelum puasa lagi. Aku gunting je..dua pasang jubah lelaki dan sepasang baju melayu untuk papamuna, 3 pasang jubah untuk aku..dan 3 pasang baju fesyen untuk muna..sekali kawan aku komplen baju muna susah nak dijahit..hehe..halus sangat.

Tahun ni aku memang takmo jahit..aku dah belajar untuk say "NO". Lagipun aku tengah sarat kan. Please consider my situation. Cewah..barulah rasa bebas nak berehat..nak pegi mana2.

Puasa? Aku try nak puasa..tp bila sampai pukul 3 macam tu aku dh lemah gilee..tak larat weh...so aku puasa je setengah hari. Lama2 mmg aku tau aku tak tahan puasa, so aku tak puasa terus. Haa terus terang je cakap. Haha. Mak mertua pun cakap jangan puasa..sebab aku dah sarat betol..



Kalau bab berjalan, kuat aje. Ni siang tadi masa tengah cari barang keperluan langsir..Lepas pergi kk untuk scheduled checkup melenconglah kejap..pegi satex kat samarindah..satex ni memanggil2 aje..tak pergi rasa bersalah pulak. Hehe

Tengah duk sibuk ambik gambar muna yg teruja dalam keseronokan sebab dengar lagu raya..sekalii tepon aku jatuh dan screen retak dua. Nasibb tak retak seribu...mau nangis weh.. sabarjelah. Sape suruh ko sibuk ambik gambar..huhu. sempat aku beli kain sequin untuk buat jubah lepas raya nanti. Hurmm..macam2 je aku ni..papamuna dah sound, kain yg lama pun penuh lemari, ni nak beli lagi..amboiii tipu sangat, mmg banyak kain aku yang belum jadi baju tp belum sampai tahap penuh lemari tauuu.

Haha aku tau itu hanya sebuah metafora. Saje jee defend ego sendiri..hahahah..maaf abng :p

Apa pun, aku sangat berharap kelahiran adik dipermudahkan olehMu Ya Allah..hanya padaMu tempat aku meminta dan berserah..aminn.

Till next entry ❤❤

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...