Sunday, October 19, 2014

Potty train part 2

Assalamualaikum..

Hari ni hari ke 24 aku start train muna untuk tidak pakai diaper di siang hari. Tajuk memang potty train, tapi aku tak beli pon 'potty' untuk 'train' muna.

Yang tak tau ape tu potty..ni dia:





Perkembangan selama lebih tiga minggu ni agak memberansangkan, sebab walaupun dia pakai diapers sebab dah waktu tidur dia still mencangkung n mintak kebenaran untuk buang air kecil..

Ada satu hari tu dia demam..dia tetap nak berak kat jamban. Jamban kampung biasalah, jenis cangkung je, memang aku kene pegang la ketiak dia sampai selesai dia buang air besar. Huhuu.

Tapi....tetap ada waktunya dia tak sempat bagitau aku dia dah kencing baru bagitau. So aku kena selalu pantau. Maksudnya tanya, "muna nak kemeh sik?"



Yang kat mulut tu tatau la bila nak buang. Haihs.

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...