Thursday, June 7, 2012

what to expect when you are expecting

pinjam title movie jap..hehe nak sangat tengok citer ni..best la poster movie ni..last time tengok j.lo dalam back up plan...pasal being pregnant gak...i sooo wanna watch this movie (─‿‿─)

image from mamitalks.com

rasa macam lama nyaaaa tak update..sebab nya, aku dah berpindah ke rumah parents papaluna...to bad, line wifi kat kampung ada, tapi tak kuat. so terpaksa la aku akur nak beli broadband petang ni..cis, akhirnya, si cheapskate ni kena mengalah juga, sebab, macam takleh survive je being at home all day without the internet.




actually, ni baru balik dari 2 appointments..pertama, antenatal dan kedua, dental..

ok aku cerita pasal antenatal appointment dulu lah..it turns out my Hb dropped! sekarang 11.4..dulu 12-13 camtu risau2 sebab baby semakin membesar perlu naikkan Hb ni..tapi ada pulak benda lain yang naik..berat memang la naik..2.1 kilo beb...kalau nak ikut kan sebulan 2 kilo is normal, aku terlebih 100g.

pasal dental appointment pulak, tak sangka pulak cuci gigi ni menyakitkan..huhu...dulu kat sekolah tak la sakit sangat..aku rasa doktor ni macam ganas sikit la, sebab aku last patient, maybe dia dah lapar nak gi lunch..takpe lah sakit sekejap je sebab nyilu sangat..sekarang asyik tengok cermin je la pulak..hehe


lagi update, sekarang ni banyak orang tempah baju! best gak la, tak la boring sangat. baru siapkan 2 helai baju kemeja batik..first time buat..mak aih, berpeluh den..baru ada thrill ek? kalau kita selalu buat benda yang kita tau/ senang, kita takkan belajar kan? thanks to papaluna yang dah buat satu bilik menjahit untuk aku..terharulah....

santek kann?? how i wish~ (pic googled)
.
.
.
.
.
.

before

after...tiba2 banyak kain bawah meja..hehe

semalam, anak buah papaluna tengah makan buah jagung, aku teringin la pulak..tengah pregnant ni ape orang makan semua macam sedap. so aku mintak dan gigit sikit..takut kempunan kononnya..petang tu tetiba papaluna bawak balik jagung..banyak pulak tu..aku baru terpikir 'kalau dapat makan jagung best gak ni'

ini kali kedua dah dia ada instinct camni.. ;))

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...