Saturday, November 10, 2012

kerenah customer..

customer? hehe.. it's not like aku ada perniagaan yang official, so sesuaikah aku guna term customer tu? sebelum ni aku pernah mention yang aku ni ambik tempahan sesiapa yang suruh jahit baju..mereka ni lah yang aku panggil customer..

hari ni aku berdepan dengan sorang customer ni yang buat aku stress sikit..kalau orang yang kenal atau biasa dengan aku, mesti tau yang aku ni jenis last minute..memang susah nak buang habit tak baik ni..nak dijadikan cerita, lately ni banyak jugak lah tempahan..sorang customer aku ni yang memang boleh tahan cerewet nya, request untuk aku buat benda yang aku malas sangat nak buat sebab time consuming..for some reason, aku takleh nak tolak...hari-hari tanya pasal bajunya...it bugs me! dia marah-marah sebab aku jahit baju orang lain dulu..sedangkan dia janji nak pakai hari ahad, hari jumaat dah marah2 apa kes..lagipun 2 pasang skirt dah siap, tinggal 2 pasang baju + manik je lagi..siap mengungkit lagi baju sebelum ni, tangan pendek, sedangkan bila aku offer nak alter, dia kate tak payah..lesson learnt, bila ambik ukuran baju tu, takyah dengar sangat kata customer, kononnya suka lengan baju pendek..etc...kena tengok kesesuaian gak..

aku ingatkan dia faham situation aku yang ada baby kecik sekarang ni, tapi nope, never expect people to understand u. 

aku dah lama gak tak menjahit (sepanjang berpantang tempoh hari) so rasa macam nak ambik mood dulu lah...jahit yang senang2 dulu..yang susah2 tu aku tolak tepi dulu.. as long as aku leh siapkan before due date, ok la..

tapi ironiknya, aku rasa aku pun pernah jadi customer yang cerewet jugak bila tempah baju.. haha

my pet peeves (-___-)
orang yang cakap dengan nada suara yang tinggi.
orang yang suka memaksa.

please...go....away.....poofff~

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...