Tuesday, November 20, 2012

[SEW] Baby Dress

kesinambungan entry [teaser] a little sewing project

tak pernah disangka mudahnya untuk buat dress baby sehinggalah aku sendiri mencubanya...hehe. lama dah duk bertenggek kat dalam to-do list...finally terbuat jugak...dan sangat easy peasy~

mula-mula tu blur gak nak design camne, pastu dapat lak idea nak buat macam dress yang muna pakai ni:



sebab dia puff sleeve, dan skirt dia flare, berbutang di belakang. aku tambah ciri-ciri lain seperti square neck dengan belahan kat belakang tu buat lain sikit. letak zip sebab kain yang aku nak guna tak stretchy macam yang dia pakai ni..kang tak boleh nak masuk pulak..sia-sia pulak nanti (padahal zip tu baru tambah sebab tak lepas nak masuk kat badan muna yang comey tuu..sendat!).

so, kat bawah ni step by step cara aku buat first baby dress for muna..simple kan? hehe





kat bahagian kanan tu lah aku tambah zip sembunyi, sebab tu melengkung ke dalam, belah kiri takde apa2 so melengkung ke luar..untuk dress ni aku tambah beading sikit, guna pearls yang berwarna-warni, pastu tambah sequin berbentuk bunga yang halus, tak nampak sangat pun..

All in all, mama puas hati, muna pun happy. kan muna?

 <3 i'm loving it <3

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...