Monday, April 6, 2015

sama tapi tak serupa

assalamualaikum..

dah makan ke..makan apa tu..hehe

ni nasi ayam penyet yang papamuna oder..dikedai yang sama..cuba korang perati..dan cari perbezaannya..







haa..dapat tak? aku ni dah jadi habit kot, suka bagi komen kalau pegi kedai makan. tapi selalunya aku komen dengan orang yang teman aku makan tu la..takde la buat review ke ape..

bezanya pada sambal, satu macam sambal goreng dan berair, satu lagi macam sambal mentah..

pastu ayam dia pun lain..satu tu garing, satu lagi juicy..

dia punya ulam kira sama je la, timun n kobis.

teringat pulak nasi ayam penyet pertama yang aku makan, masa tu still study lagi, final year kot. sekitar 2008. memang orang indon yang masak..ayam dia betul2 diketuk jadi penyek. dan dia masak pun lain macam berkicap tp sedap..sekarang ni macam tak jumpa je versi tu. pastu ulam banyak, sambal pun ada guna tomato..dan hidang dalam lesung batu mini, memang feel lah makan. tapi kalau lesung tu jatuh atas kaki lagi la feel..hahah..berat gile..tapi sekejap je dia pakai lesung tu kot..tak praktikal mungkin. tapi memang aku ingat laa sebab first impression dia memang best. sory la takde gambar, google pun tak jumpa.

sekarang ni stil kat kampung lagi..esok dah balik lubok antu dihatiku. hehe.

tadi aku makan ni



nikmatnyaa. baru rasa macam makan makanan berkhasiat. harhar.

sekian bebelan hari ini.

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...