Monday, November 25, 2013

[D.I.Y] mengasah gunting fabrik

hai korang. tetiba aku up entry diy pulak..aku rasa benda ni penting, that's why aku nak share dengan korang semua...hehe. 

gunting fabrik yang aku guna sekarang, aku rasa aku beli masa tahun 2010. sampailah sekarang, cuma ada satu. boss aku beli gunting harga rm200. sesuailah dengan keperluan dia kan. huhu..untuk aku yang small scale ni aku guna yang rm9 jek. tapi alhamdulillah, dah banyak sangat berjasa.

sekitar minggu lepas, gunting aku buat hal, dah jadi tumpul pulak...pastu tetiba aku teringat kat satu tips ni..dia kata asah je gunting tu kat botol kaca...uiks..macam tak meyakinkan je.. tapi takpe, aku simpan je dalam kotak ingatan aku ni..hehe.

pic googled

sampailah hari ni, terus rasa nak mintak tolong papamuna asahkan guna botol kicap..walaupun rasa macam bodoh je..tapi ia berhasil! rasa macam guna gunting baru..kira boleh kata tried and tested la...hehe.selain botol kaca, dari pembacaan aku, boleh jugak guna jarum, screwdriver ke..kertas pasir (kerat2 dia) dan lain2 antara yang simple caranya. boleh gugel sendiri eh.

kalau tak dah ke tong sampah la gunting tu, beli baru habis cerita. nasib baik ada tips berguna ni. jimat duit den  ;)

2 comments:

  1. Ok gud info. boleh digunapakai next time :))

    ReplyDelete
  2. wahhh gitu yer? 1st time denga...tp blh try ni...hehe

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...