Wednesday, November 6, 2013

bila mak dan anak berpeplum...


eh mama lupa ni waktu tido muna...patutlah taknak senyum ;p

ok..ok..mama get it...kite balik eh?

alololo mata muna yang semakin mengecil...

*muka double chin pun nak tempek banyak2..haha*

kesinambungan entri teaser: test stitching yang lepas...alhamdulillah, legaaa nya rasa. mission accomplished~  aku nebes sangat takut tak sempat nak siapkan baju kak nani dengan 3 anaknya ni...hasben dia, dua pupu dengan papamuna, taknak sedondon..terang sangat katanya..biasa la lelaki kan.

jahit tangan tu...part border lace tu..

pelamin aniq..serba merah..ber spotlight bagai...

sesi tepung tawar

masa ni aniq senyum kat aku...tak sempat nak capture..hehe

family ni kira regular customer jugak la..(2 orang lagi anak perempuan dia aku buatkan jubah..ada kaf panjang kat tangan..tapi tak sempat aku nak ambik gambar ). even aku banyak keje, i just cant say no! err..biasanya dengan siapa2 pun aku tak reti nak tolak..padahal memang nak tolak je..sebab tak suka kerja menimbun...selalunya aku bagi hint 

"entahlah dapat ke tak saya siapkan baju ni..."..
"oh design ni susah sikit nak buat, sebab belum pernah buat.." 

tapi biasanya orang tak paham..tapi takkan laa orang dah datang rumah bawak kain baju, aku nak kata dengan nada selamba 

"sorry lah makcik, saya tak dapat nak jahit baju makcik sekarang ni sebab saya bz ni ha...banyak lagi baju yang belum saya jahit" 

mak aih..skema nye ayat...tapi tu lah..orang tua2 pesan, rezeki jangan ditolak...musuh jangan dicari..option yang tinggal, kena tambah sikit rajin tu, kena lebih sikit effort tu..baru kerja lancar...betul tak..

makin bz pulak bila dah stay kat umah ni..kena betul2 pandai bahagikan masa...




...sebab budak comot ni panjang betul langkah dia...baru pandai jalan, nak terus berlari...mesti anak korang pun macam tu kan..

p/s: hari tu muna terhantuk, nasib baik pernah terbaca tips dr halina ni, cepat kesan merah lebam tu hilang (^_^)

4 comments:

  1. Haaii cakkk..done follow sini no. 23, sudilah kiranya follow me back yea.. heeee.. salam kenal.. jemput sekali join GA teman, byk hadiah menarik tau.. VITAMIN SHAKLEE X 2, HANDBEG, JUBAH, TASBIH, TOPUP, BROACH DAN MACAM2 LAGI..jom joinnn..

    http://tengkubutang.blogspot.com/2013/11/giveaway-1-year-blog-tengkubutang.html

    ReplyDelete
  2. Sekali pandang muka awak mcm isteri Ally iskandar laa.. farah lee

    ReplyDelete
  3. vahhhhh gojes kooo! hehehe

    ReplyDelete
  4. Wah berfesyen la mama dgn anak ni..hehheh

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...