Monday, December 30, 2013

akhirnya....daiso sampai kuching :)

Daiso...macam tau2 je aku dah lama idamkan daiso sampai kuching. ni semua sejak join group GBSB la ni..hehe...yeayy~alhamdulillah. aku memang suka barang2 dari jepun...dari mana2 pun kalau cute dan smart , mesti aku sawan tengok..hihi bahaya tuh.

last saturday aku ajak papamuna pegi boulevard, nak belikan kain nak wat baju untuk little yaya ;) dah lama plan nak pegi sebab daiso pun baru launch kat situ..aku rasa nak borong satu kedai okeh..especially bahagian jahitan2 nih...selain barang mainan muna ada laa aku beli kain felt, covered button punye tools, beg comei dengan sewing kit ni..all for rm5 each!

image googled

iamge googled

comeiiii kan? aku punya yang light blue tu..dah la bila tutup dia nampak macam compact powder...boleh la bawak ke mana2 saja aku pegi...

masa muda remaja dulu aku suka pegi niko niko doh...kat jusco mid valley..tengok ring file pon aku dah happy. kisahnya, aku beli ring file yang boleh refill dengan kertas B5..dari sekolah, sampai matriks sampai uni sampai dah jadi mak orang ni aku still simpan file tuh..bukan 1 tapi 3 bijik..hehe..

aku kalau sayang barang tu, aku akan pakai lama2, dan one thing, sebenarnya aku tak suka orang lain sentuh~ huh mengada ;P

gambar masa tengah pakai kat uni, nama tuh papamuna buatkan..tapi aku dah buang sticker nama ni..hehe

pastu aku perasan kat tepi e-mart matang ada satu kedai ni pun jual barang2 dari jepun. teruja aku masuk kedai tu..sempat jugak beli macam2 aku pun dah tak ingat apa bendanya..tapi sebab macam jauh je matang dengan samarahan, so aku selalu tak berkesempatan nak pegi..

mana2 aku pegi kalau aku jumpa barang super cute n super murah aku akan grab...

cute kannn...yang pen tu bleh tutup jadi pendek macam capsule. 

ni aku taktau nak buat apa...bisnes card?? hahah

30sen je wehh
banyak lagi yang aku tak ambik gambar. ntah pape je kan. memang berjam2 aku boleh tahan dok belek satu2 barang sampai lebam. nasiblaa ada kids zone, dapat tinggalkan muna n papanya lepak santai sambil aku belek2 barang satu persatu.

muna happy sangat bermain...kata papamuna
btw, daiso kat boulevard ni 2 tingkat sebenarnya...tapi tak sempat pulak aku nak naik atas..ade satu cerita tak best sebelum kitorang sampai. huhu nanti aku citer kat next entry..kbai ;)

3 comments:

  1. xpenah gi daiso lagi.... asik dengar org cerita...seronok dengar...

    ReplyDelete
  2. hahhaa..baru ko tau..aku dh lama meroyan kat daiso..hahaha

    ReplyDelete
  3. yeyyyyyyyyyy dah sampai kuching akhirnya...sonokkk yer...mmg daiso leh jimat bermacam2 household....dear, kalo umi Qi pi kuching leh kan jumpa mommy?

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...