Tuesday, December 31, 2013

Taking things for granted



Salam...terharu baca blog miss felixia.yeap yang aku dapat link dia dari beautiful.nara. Tanpa sedar, mengalir air mata aku..huhu airmata seposen la katakan.

Sebelum ni aku pernah ceritakan kat seorang kawan baik aku ni (dalam fb chat)..yang aku sekarang dah jadi terbiasa bertudung. Sebelum ni aku 'free hair' je. Kalau pakai tudung pun on off. Tapi semakin lama aku jadi tak selesa kalau tak pakai tudung..lagi2 dengan status isteri kepada seseorang, aku jadi tak suka kalau ada lelaki pandang2 atau tengok aku tanpa tudung kepala.

Tapi of course berhijab is more than that. Covering up, untuk melindungi diri sendiri, Lillahi Taala. Yang penting niat tu. dan mestilah kena dengan cara yang betul kan.

Aku ambik sikit ayat dari blog dia "...and I looked at myself, and I feel liberated...I feel so happy and protected...I feel safe... ...and it almost made me cry when I looked into the mirror with that very blue little hijab. I feel special, and deserving. And then during Hari Raya this year, I was modeling for a Muslimah boutique fashion show...and I was so happy to be able to cover up myself and put on the hijab again... Then secretly I realized...that I actually longed for it."

tersentuh aku baca. sedangkan aku kadang2 abaikan keindahan berhijab tu sendiri..aku harap sangat aku dapat kekuatan untuk istiqomah dalam berhijab. sebab unlike her, aku memang dilahirkan seorang muslim, dapat pendidikan agama, dikelilingi dengan muslimah yang baik2..alhamdulillah..

'the things you take for granted, someone is praying for. be thankful.'

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...