Sunday, October 28, 2012

rasa itu telah pergi....

saje je letak title ala2 indo song..sebenarnya aku nak cerita pasal rasa sakit setiap kali lepas bersin. sejak aku kena cesarean dulu, bila bersin je mesti rasa sakit. macam otot-otot kat sekitar rahim belah kiri tu tegang ke tersimpul ke aku pun tak tau. tapi sakit sekejap je..heran jugak aku, boleh terpikir kot-kot doktor tertinggal kapas ke gunting ke (over kan) masa operation dulu.. tapi aku ignore je..

sampai masa aku pregnantkan muna, rasa tu still ada. risau tu risau jugak lah. tapi what can i do...i kan penakut. so nak dijadikan cerita, lepas aku bersalin haritu, rasa macam lain dah. rasa macam 'clear' je dalam perut. syukurlah takde ape2 lagi..

lupa pulak aku nak mention kat sini, masa habis pantang haritu, bidan aku ada urut satu badan...memang best lah..tapi aku ni penggeli..masa dia urut perut tu (bersengkak) aku geli tak ingat punye..so dia pun tak berani nak urut sangat, takut aku kejang otot pulak..rugi betul..lepas berurut, aku mandi air daun..aku tanya dengan bidan, daun apa ni, nilah daun sembung..dia cakap daun ni baik untuk buang angin dalam badan..

pic googled

bidan aku ni bukan orang lain pun dengan family papamuna...kitorang pun have one thing in common...sama-sama menjahit. so bila aku takde barang jahit, macam jarum mesin ke minyak ke, boleh la mintak kat dia kalau tak sempat nak pegi kedai..sangat lembut orangnya, suka senyum. teringat pulak pernah terkantoi masa dalam pantang lepas cesaerean dulu..baru seminggu, dah keluar makan kat tempat open air, tanpa ada apa-apa untuk menudung kepala..dan bidan aku ni dengan keluarga dia betul2 depan meja aku dengan papamuna..dia tegur,takut aku meroyan..nasib baik dia tak repot kat mil..u see, baik kan? haha

oh maafkan saye ;p

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...