Monday, October 15, 2012

Muna's first month checkup



pagi tadi ada checkup kat klinik kesihatan untuk 30 hari berpantang dan untuk injection baby 1 bulan..awal pagi aku dah hantar kad mengandung dengan kad baby kat kaunter. lepas tu nurse panggil suruh check hb kat makmal pulak..bawak sekali kad mengandung tu..nombor pun nurse dah bagi. so after check hb, aku pun pegi la menunggu kat bahagian ibu dan anak tu..tunggu punya tunggu...jam dah menunjukkan pukul 12:00 tengah hari..biar betik diorang ni..aku dah datang awal kot. kenapa orang lain datang kemudian pun dah masuk dulu?

pastu nurse kat kaunter pendaftaran tu panggil nama aku, dia tanya kenapa tak hantar kad mengandung tu kat dia..so selama ni, kad baby still kat kaunter pendaftaran..pfftt. due to misscommunication, masa aku dah terbuang..masa nurse tak terbuang la, sebab memang tu keje diorang. kenapa la nurse tak bagitau kena hantar balik kad tu sebab aku fikir nombor pun dah dapat, tinggal nak tunggu kena panggil je.

tak suka ok.

berat muna sekarang 3.7kg, naik almost sekilo since birth..ok la tu muna asalkan jangan turun je k sayang ;)

berat mamamuna pulak? believe it or not..turun la~ sepanjang pregnant berat bertambah cuma 4.6kg..turunnya 7.1kg! so sekarang aku 2.5kg lebih ringan dari sebelum pregnant! tapi kalau nak slim, banyak lagi nak kena turun ni  (◡‿◡✿)



No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...