Saturday, October 26, 2013

cendol kampung

cendol..aku bukanlah peminat cendol...
dan dessert2 yang sewaktu dengannya...
yang manis...
tapi kalau kau bagi aku choc lava cake, 
ok kite geng. hehe

tapi let's give cendol a try..
lagipun dah depan mata kan.. 

hoi makan je la.


malam kelmarin2 kakak ipar buat cedol kampung ni
aku try, makan panas2
sedap!

tapi yang gambar kat atas tu, kelmarin punye
yang mil buat, aku makan dengan ice
versi sejuk
ponnn sedap!

proses membuat cendol:

tepung beras kot..seingat aku la

guna acuan maruku..memang sempoi mil aku ni

asalkan jadik..ni yang fresh2 dari acuan masuk dalam air

proses membuat air santan..campur gula apong (lebih kurang macam gula melaka)

guna sagu je sebagai tambahan, tak sempat lak nak beli kacang merah..kalau ada memang sedappp

campurkan air santan yang dimasak tadi dengan cendol dan sagu

my mil buat untuk jual kat warung papamuna depan rumah tu
sambil buat untuk makan sekali
rm1 je untuk 1 cup

so macam mana?
cendol? cendol kampung?
layan gak laaa...

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...