Sunday, October 6, 2013

Kueh teow goreng basah udang galah


Salam pagi minggu...apa sarapan hari ni? Aku terlebih rajin pulak pagi ni. Kung kang kung kang..maka terjadilah kueh teow goreng basah udang galah.

Udang tu hasil tangkapan bapak mertuaku sebenarnya..malam tadi masak rebus je dengan bawang merah, bawang putih, halia, cili padi. 

slurrrp
Aku tak sempat makan malam tadi..aku memang camtu. Pukul 6 tengah masak dinner aku dah makan sikit lauk lebihan tengah hari sebab dah tau dah, nak tidokan muna tu memang susah..dok melayan dia main, around pukul 9-10pm baru tido. Aku pun tertido sekali..so selalunya aku tak makan dah..

Bangun2 pagi je terus bukak tudung saji. Alaaa kosong. Pastu bukak peti ais, belek2 rupanya mak mertua aku ada tinggalkan semangkuk lauk udang tu. Dia memang camtu..ada je tinggalkan lauk kalau ada orang tak sempat makan..yesss disitu lah tercetusnya idea nak buat kueh teow basah ni.

Tp bila ada chef kat umah ni paham2 je la..papamuna komplen, agak berminyak. Biasanya dia buat, just 'basahkan' kuali dengan minyak. Bukan tumis dengan minyak sekali.

Aku kata whatever lah bang. Tapi ofcos lah lain kali xbuat camtu lagi. Just ego si isteri ni tercalar sikit..huhu

Sikit je :P

2 comments:

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...