Friday, August 2, 2013

muna's 10 months checkup

salam ramadhan...raya memang tak lama lagi..dan aku memang bz menjahit...malam tido lambat, lepas sahur tak tido dah..panda eye kembali lagi...hukhuk.

dalam pada kemeriahan geng2 seangkatan aku bershopping bagai..aku ni takde rasa mood raya pun..yang aku tau, aku nak tido..nak tido...tapi takleh. nak keluar pun sayang masa berjalan. lagipun kerja yang berlambak siapa nak siapkan? huhu

**************

ok memang ni sebenarnya entri pasal check up muna 10 bulan aritu...tanak tangguh lagi..nanti tak ingat pulak ;p





start dengan perkembangan muna dulu lah;


  • surprise, surprise..berat muna tak berganjak, masih 6.7 kg..arhh!
  • malas nak berdiri bila disuruh, tapi kalau xde orang pegang, sibuk lah dia nak diri..
  • suka duduk setempat  pastu guna dua-dua kaki buat bulatan 360 degree..huhu
  • suka hulur barang kat orang..ape2 je yang dia dapat capai..bila orang ambik, dia suka..
  • suka tunjuk2 guna telunjuk dia..semua benda dia nak tunjuk
  • 'bahasa baby dah meluas sikit "pateap" "buaye" "ïtjah" "papita" "appah" antara yang aku selalu dengar la
  • suka panjat walker, kalau takde orang pantau memang boleh terbalik..walaupun dah adjust suruh tinggi
  • suka mendudukkan diri dalam buai..bahaya ni!
  • suka makan bubur nasi campur isi ayam bahagian dada
  • BELUM TUMBUH GIGI
  • suka dengar azan dan orang mengaji, especially qari jr tu..bila aku ikut mengaji, ternganga dia dengar sambil tengok mulut aku kumat kamit sama macam kat tv. hehe
  • sambil menyusu tangan dia mesti tarik rambut dia sehelai..sehelai...
  • kalau orang dukung dia mesti sebelah tangan dia tolak..sangat diva okeh.kalau tak dapat, kaki pun boleh pakai..huhu..memang tak suka lansung di pegang, peluk, cium
  • suka cakar2 atau tampar2 muka orang
  • suka masuk bilik jahit aku, kalau pintu aku lock, dia duk ketuk2..aku kata "muna cari siapa....tak da orang la dalam bilik tuuuu"
  • suka dengan kipas yang berdiri tu..sebab dia pun nak berdiri sama berpaut kat kipas tu
  • kalau buat bunyi meoww...dia tau ada kucing kat pintu dapur, cecepat dia toleh nak tengok
  • tapi selalunya takde pun kucing, just nak alihkan tumpuan dia..hehe
  • suka sepahkan barang..ni ambik perangai mak dia ni..habis semua barang mainan dia dalam bakul atau bakul belakang stroller tu dia bawak keluar...satu2 dia belek dan buang ke tepi.
  • makin susah nak tido..tapi bila tido selalu tak bangun mintak susu sampai ke subuh..
  • masa tengah tido, best gile tengok dia meraba-raba cari paci sambil mata pejam pastu terus ngapp masuk mulut...tau2 je kat mana bff dia tu berada..hehe


hurm..since dah lewat n aku dah letihh..so stop kat sini je dulu..i leave you with some pictures with caption and assalamualaikum!

tangan tak reti duk diam ;p

si kecik yang sentiasa ceria..dan comot ;D

bakul ialah objek misteri baginya...;)

kaki kecik camne nak berjalan?? kata makneknya

takpe iolls ringan jerr kot..

beli teether lagi untuk dia gigit..tapi dia duk tenung je...puas tenung..kena campak..huhu

kecik2 dah pandai pegang handbag



"mama...jom lah shopping baju raya munaaa...tak sabar dah nak raya niii"

(-___-)"

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...