Monday, March 19, 2012

berat badan

bila aku belek2 buku mengandung kaler pink tu, terperasan pulak sesuatu yang menarik..hehe..pasal berat badan. kan every check up ibu mengandung kena timbang berat..u know what..berat aku sekarang at 13 weeks (2012) dengan dulu at 7 weeks (2009) cuma berbeza 0.8 kilogram..hehe maintain beb..

maintainnnnnn lah sangat ~ ada jugak berat naik dulu especially after cesaerean. pastu masa tak keje..then ditambah pulak dengan makan pil  perancang..ramai cakap badan dah naik. badan dah naik...tak payah cakap pun takpe cos aku sendiri boleh tengok dalam gambar ;( pastu keje balik baru la slowly turun berat.




amboi bulat nya kauuu


ekceli, berat badan ni bukanlah satu isu besar bagi aku. ceewah..poyo  betul. cuba baju2 semua dah tak muat, haa masa tu barulah bukan isu besar lagi dah, tapi masalah negara ;p

kalau berat naik sikit, so what kan? ada masa dalam hidup ni kadang kita happy, kadang kita sedih..macam tu jugak la berat kita, kadang naik banyak, turunnya pulak sikit..haha. tapi janganla dibiarkan badan tu manja sangat, nanti naik lemak! nape la aku berkias-kias pulak ni dari tadi.

what im trying to say is, dont live your life up to people's expectation..memang di mata umum, kurus tu cantik, tapi kalau kita memang dilahirkan sedikit 'chubby' dari orang lain, maka cintailah body kita tu. yang penting kita jaga pemakanan dan ada senam2 keluarkan peluh..

walaupun berat badan yang aku 'maintain'kan ni agak jauh dari berat ideal, tapi bmi aku tak la obese ok..overweight jer. bagi aku kalau nak kurus, kena ubah lifestyle tu dulu. itulah apa yang aku buat, tapi gradually lah, taknak lah mengejut sangat. sebab aku bukan nak kurus je, tapi nak sihat!

ok dah bujur sikit dahh ;p



No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...