Monday, February 18, 2013

muna's fourth month checkup

hi...daisypath kata, hari ni muna mama ni dah 4 bulan 3 minggu dan satu hari umur dia..syukur alhamdulillah..dah lama nak buat entri ni, tapi mood nak menulis tu tak datang2..sekarang ni mama rasa lapang sikit so apa kata kita tengok perkembangan muna..

Edited : entri ni dah berhabuk kat draft tunggu di publish je ;) muna dah 5 bulan 4 hari lah kot hari ni..dah pegi checkup 5 bulan pun..pape pun, mari kita settlekan perkara yang tertunggak dulu ye! haha

sory, eksaited lebih tak kena inject ;p
macam biasa pergi klinik, tapi kali ni tak kena injection..bagus jugak la kan..aku ingat cepat pergi, cepat jugak balik..tapi still, lama jugak tunggu. aku perasan, ni kali kedua muna nangis masa mula-mula masuk klinik..kalau tempat orang ramai dan agak bising, memang dia camtu..alololo manjanye..haha

perkembangan muna setakat ni:

emm...betul ke apa mama tulis ni...muna check kejap eh...

  • berat naik 500g lagi, jadi 5.2 kg..
  • dah mula kenal orang, dah pandai pilih orang mana boleh pegang dia ;p
  • dah takde masalah kurang menyusu lagi, so far, mudah2an kekal elok, amin..
  • dah pandai meniarap sepenuhnya, susah nak pakaikan diaper dan lain2
  • suka orang kacau, sampai gelak2 angkat tangan..amboi, gedikss nya ;p
  • suka angkat dan pegang kaki
  • suka menunduk, tengok bawah..tengok kaki ke?
  • dah pandai mencapai apa2 je yang dia nampak, semua nak di pegang..haha
  • pagi2 suka pegang muka papa n mama dengan dua2 belah tangan..aww sweet ;)
  • selalu nangis bila mama jaga..bila papa jaga tak pulak dia nangis..
  • rambut makin panjang..bila la mama nak gunting ni...rimas tau~
  • dah bertukar diaper saiz m..
hurm...betul la tu, tapi mama kata muna gediks la...nak majuk la camni ;(

baju yang muna pakai tu sempat aku jahit sehari sebelum pegi checkup..haha, bukan jauh pun klinik tu, saje je aku taknak pakaikan baju dia yang sedia ada...tangan ni gataiii je nak menjahit..yang penting, puas hati tengok muna masa tu..

emm..cantik ke? muna rasa ok la ni

sesi bergambar ibu dan anak...layankan je..
dan last but not least....it's the three of us~

happily ever after...till jannah...amin ;)

1 comment:

  1. lorr br skang nk publish?? hehehe..
    anywy, ciri-ciri muna memang sebijik si yaya lah..bab susah pkai diapers tu yg plg mencabar skali..hehe

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

My photo

"i'm still the same old me, loving the same sweet you"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...