Monday, July 15, 2013

mama's blonde moment

hi korang...belum terlambat kan nak ucapkan selamat berpuasa...selamat menjalani ibadah berpuasa di bulan yang mulia ini...

so gagah jugak aku nak buat entri di tengah2 kesibukan. hehe..aku ni tukang jahit kot..mestilah bz gila time ni..ahh, maybe korang tak dapat bayangkan..takperlah..hehe..

apapun ni semua bukan alasan untuk kesilapan tak boleh blah aku yang ni:


it says "from 12 months...toddler..pieces and texture" ...alamak dah salah beli la...today muna baru 10 months old..ni beli kira2 setengah bulan yang dulu...i know i said previously yang muna dah taknak cerelac kan..tapi aku cuba je tukar2 sebab kadang2 aku memang tak ada masa nak buat bubur untuk dia..

aduhai..sian nya anak mama, tapi most of the time memang aku buat tau..hehe..so far muna dah makan cerelac jenis beras merah, gandum dan madu, rice n soya, rice n ayam, rice n vegetables and this one.

see..memang ada texture...besar pulak tu...masa ni duk pikir "nape ek banyak ketul2 cerelac ni?" haha. blonde moment.

masa bagi muna makan kena bagi sudu gak kat dia, kalau tak boleh ar tengok mak n anak ni gado berebut sudu...kehkeh

yes! habis dia makan...selalunya aku bagi dia main dengan makanan dia bila dah habis makan...pelik kan? hehe

ha..dia memang minat kepal2 kan makanan dia..

pastu dia minat hentak2 kat meja walker dia...

"hokehh sayang...times up~mama nak kemas semua ni, nanti main lagi yek" come, bagi mama ;]

muna dah pandai marah mama ek?! babab nanti..isshhh

sebelum ni muna memang taknak makan sangat...asal nak bagi makan je dia sibuk buat2 muntah..macam mane aku tau dia buat2? sebab makanan belum masuk mulut lagi dah wueekkk..haha

tapi sejak aku merajinkan diri buat macam2 jenis bubur untuk dia...alhamdulillah, sekarang ni senang sikit nak bagi dia makan...dan kuantiti pun lebih dari sebelumnya..aku harap dia nanti ada selera makan yang sihat..kalau terlebih makan dah susah pulak kan?

haha..macam2 la mama muna ni. btw esok ada checkup 10 months..berdebar rasanya nak tengok berat muna naik tak..until next entry, assalamualaikum ;)

1 comment:

  1. aku pun dah bg yaya cerelac utk 12 months..act dia suka giler2 r kot..tp aku xbuat pekat sgt..just nice..

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...