Thursday, October 2, 2014

Potty train part 1

Assalamualaikum..

Hari ni hari keenam aku start potty train muna..muna pun dah dua tahun 14 sept lepas..dan dia pun dah pandai cakap.

Aku pulak full time housewife..dapat pantau sendiri..

Ntah tetiba aku macam terpikir, why not, why not i start now? So bermulalah segalanya 26 sept yang lepas..rugi pulak tak mula awal sikit..ni semua pun berkat tunjuk ajar kakak2 ipar..tu yg rasa semangat sket. Hihii

Untuk permulaan ni, aku train dia waktu pagi sahaja..sbb tengah hari dah tido, mesti la pakai diaper kan. Target aku utk 6 bulan pertama sejak potty training ni, dia dah tak perlu diaper utk siang hari dan pandai bagitau bila nak kencing or poo poo. Doakan kami ya. Thank youu.

Lepas tu baru nak move on ke bahagian malam. I dont know if we will reach the target, but we can try. But the sooner the better, of course. Cewah!

One thing about muna is, aku perasan sejak dia baby2 lagi..senang je nak tau if dia nak berak. Boleh nampak dari muka dia. Dan kelakuan dia. Dia kan suka berceloteh.. So if tetiba senyap n pegi satu corner means nak berak la tu. Aku slalu dapat agak dia nak poopoo even 1 minute before she actually did pooped! Kahkah.

Hari ni, tertulis lagi satu detik bersejarah muna. Dia cakap dia nak kencing tapi aku tau dia maksudkan nak berak. Cecepat aku bawak dia gi toilet. Like berlari anak ok. Pastu jenuh jugak la aku tunggu dia sebab jamban jenis cangkung. Huhu. Aku pegang n support kat ketiak n badan. Pastu bila dia teran n actually keluar najis tu..aku macam wahhhhh. Hahah. Indescribable larr feeling masa tu.

Okeh. Tu cerita progress day 6. Nanti sambung lagi. Nah gambar muna masa baby. Kalau dia teran, mesti muka dia jadi macam tersenyum.




...dan everytime aku tengok mesti aku geli hati dan senyum sama. Bak kata omputih...smile is contagious~~

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...