Wednesday, September 19, 2012

nama baby (officially)

dah lama nak buat entri ni sebenarnya tapi asyik tertangguh..maklumlah ibu baru ;) dulu aku pernah tulis kat sini yang aku nak namakan baby dengan nama adhira sebab simple, dan rhyme dengan nama bapak dia...lepastu, macam dah terlupa dengan nama tu dan papaluna pun suggest nama Mwani...aku tak berkenan pulak sebab nanti orang panggil ani, macam nama kakak a.d..dalam 2-3 hari pertama tu baby belum ada nama lagi..

lepas tu aku fikir, aku nak something yang agak unik. nama yang tak sama dengan orang lain, kalau sama pun 1 dalam sejuta macam tu la..kalau kakak2 dia aku namakan luna tsara dan luna tuma'ninah, baby pun deserve satu nama yang kitorang cari sendiri untuk dia..nama tsara dan tuma'ninah tu masing-masing bermaksud kesenangan dan ketenangan..yang tu papaluna yang pilih dari buku "petua selamat bersalin, penjagaan bayi & nama-nama islam yang terpilih: bimbingan lengkap untuk ibubapa/ bakal ibubapa". buku ni sebenarnya aku pinjam dari kawan aku masa pregnantkan luna-luna, tapi entah macam mana boleh lost contact..so jadi aku punya la..hehe

aku nakkan nama yang agak dekat dengan luna, cari2 dalam buku yang sama, aku berpuas hati dengan Muna..muna bermaksud cita-cita..lepastu aku nak cari nama kedua yang agak jarang didengar tapi serasi dengan nama pertama..so dapat Dalili...yang bermaksud pemimpin..aku rasa, cita-cita serasi dengan pemimpin..lagipun baby akan jadi anak sulung untuk kitorang..

Pagi tadi papaluna pegi daftar kelahiran dan dapat surat beranak..jadi dengan rasminya, baby yang aku kandungkan lebih 9 bulan ni bernama:
.
.
.
.
.
.


"Muna Dalili Binti Addie"

(─‿‿─)

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...