Sunday, May 26, 2013

[SEW] little peplum with hoodie

kesinambungan entri teaser little hoodie yang lepas...here we go...dah berkurun baru nak update kann..heheh



fabric yang aku guna ni sangatlah best..so stretchable, tapi aku taktau la apa nama fabrik ni..by the way, baju kitorang sepasang (^___^)




 haa...tau tak kenapa sepasang??



sebabnya, asalnya ia sebuah jubah! yang aku alter jadi...blouse! hehe..sebabnya...jubah ni aku beli online...pendek sangat..tak kuasa mak, so jadilah mangsa tangan aku yang takleh duk diam ni ;D

jubah dah jadi blouse

ok...back to making little peplum hoodie..idea ni datang tetiba je..peplum tengah in kan sekarang sana sini orang pakai peplum, tapi aku kasi tambah hoodie lar, sebab aku takde beli baby punya headband untuk muna..so macam takde aksesori kat kepala dia..to make the peplum interesting, aku tambah la hoodie... dan aku buat button kat depan so that senang nak bukak dan pasang baju masa nak timbang muna..




masa gunting ni aku tak ikut pun mana2 saiz atau ukuran...i knew muna so well so aku just gunting je ikut lebihan kain jubah aku tu...kalau korang nak buat jugak ukur la kat baju2 lain yang baby korang selesa pakai..mostly lebih kurang je cutting dia kan..

yang hoodie tu pun aku first time buat..ok la menjadi..tu aku refer kat contoh baju muna gak..kira pandai2 la..kalau korang ada masa google2 la tutorial..inshaallah banyak kat internet ni..




actually sebelum ada baby lagi aku da berangan nak wat baju yang ada hoodie untuk baby sendiri..cewah~ sejak aku tengok baby omputih pakai tapi aku rasa gambar dia copyrighted so malas la aku nak share..still simpan sampai sekarang..masa berangan dulu, aku baru berjinak2 dalam dunia jahitan ni...pastu aku pun terpikir la..

"alangkah bestnya kalau aku pandai wat camni..tapi cemane ek? ek?"

angan-anganku kesampaian akhirnya...so happy to see muna in it ;') 


1 comment:

  1. mekkk, tolong buatkan ni utk yaya satu boleh? nnt aku bank in kan duit..bleh r ek..hehehe

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...