Monday, May 6, 2013

Vote




Warna warni pilihan raya..ini kira kali kedua aku vote, yang first tu untuk peringkat negeri je.. So untuk pru, ini yang pertama.dua2 aku pangkah dacing. Hehe. Biarlah apa orang nak kata kan..kita masing2 ada pendirian sendiri. Dan kena hormatlah pilihan masing2..

Walaupun kat wall fb banyak sangat yang mengutuk, banyak isu..aku pun tak paham dari mana ia datang..tup2 seolah2 ada satu gelombang anti dengan kerajaan..kenapa ek ramai yang marah2? kalau bolehlah kan, dah senang nak lagi senang..dah murah nak percuma..

Yang aku heran tu..nape senang sangat terpengaruh..senang sangat share benda2 yang belum tentu sahih..orang kita ni suka ikut gelombang kot eh?

macam tu jugaklah dengan produk2 collagen lah, pemutih la, supplement lah..seems like everybody is doing it..tak salah pun, memang tak. It's just that, tiba2 jadi femes..mcm blooming..teringat pulak 'algae bloom' haha..tak terfikir ke kesan jangka panjang? Huhu

Ada yang fikir, kat tempat aku ni, biasalah kampung, terpisah dengan arus kemodenan, manalah orang2 sini tau apa tu politik..manalah tau dengan 'kezaliman' yang kerajaan dah buat..

Hurm, susah kan..kalau dah suka buruk sangka..apa pun tak ok..tak betul..tak meletakkan sesuatu di tempatnya..tapi maybe lah kat tempat diorang pemimpin tu tak bagus..it's ur right to choose..tp ini sampai nak ubah total ni, ape cerita ni..

Bila keputusan dah keluar macam tu, jangan buruk sangka dengan qada' n qadar Allah s.w.t je dah la kan. Just remember, ini suara majoriti, bukan 100% yang pilih..so terimalah dengan hati yang terbuka..k?

Yang mana satu mainstream pun aku taktau..haha..tapi takpe, kita kena open minded sikit..macam ni baru boleh perform..aku tak perlu utusan atau tv3..yang aku tau aku takmo dsai jadi pm. Titik!

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...