Thursday, May 30, 2013

[D.I.Y] refashion a blouse

hi korang...today..let's refashion a blouse...(without hurting it) so no tools needed ok..u just need a brooch or anything with a pin or whatever type of cloth fastener u can find..but please be fashionable..hehe;)

baju...bab ni aku memang surrender la..dah lama kot tak gi shopping baju..huhu..kena save money for something more important..ecece..so aku prefer beli bundle, or yang on sale, or buat sendiri jek!

masa nak pegi ranchan tempoh hari, aku main redah je la buat baju ala kaftan longgar2..kata nak pegi berekreasi kan..haha.


gile ko...masa nak pegi tu, time tu gak aku jahit...alhamdulillah, dapatlah dipakai tanpa rasa curiga..hehe..bukan ape, aku da bosan gila nak pakai baju2 yang lain..aku rasa banyak pompuan camni kan..baju penuh almari tapi 'takde' yang boleh dipakai..but in my case, lebih dari 1 almari ;P i need wardrobe makeover obviously  (T_T)

then, masa nak pegi birthday party adik tiz haritu aku recycle je baju ni lagi..hehe..aku pikir occassion berbeza, takpe kot.. tapi aku ubah skit ar...tadaa~






sama tapi tak serupa kan? hehe..susah okey nak ambik gambar dalam bilik yang gelap sebab papa n muna dah tido..alolo~

what i did: aku gather kain ke depan pastu pinkan dengan brooch dan pakai dengan long black skirt. ada gak yang kata, 'cantik baju, mana beli?'..and it only cost me rm 3 for the fabric. lalala~


No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...