Tuesday, January 15, 2013

bila muna geram

2 hari sebelum ni ada makcik ni pegi rumah..dia jual kain..ala, kain getah tu..aku nak beli yang warna hitam punya..bukan pe, kain getah ni, sangat praktikal, boleh pakai dengan baju papepun...oklah, cukup cerita pasal kain..sebenarnya aku nak cite pasal muna lah..hehe

masa makcik tu pegi rumah, dia tanya, berapa bulan dah anak aku ni..aku pun jawab la sehari lagi dia dah 4 bulan..dia pun tanya lagi, apa yang muna dah pandai buat? err, aku pun kate la..belum pandai pape lagi...haha tu cara orang malas nak jawab..malas nak panjangkan perbualan..nanti kena compare lak dengan cucu2 dia..

masa muna sebulan lebih aku suka sangat dakap muna camni:


yang ni pulak aku saje2 je cuba niarapkan dia, tapi tak pastilah masa ni umur dia berapa, tapi kepala dia masa ni belum dapat tegak lagi..


masa ni pulak, dia dah suka menyenget, masa ni 2 bulan lebih camtu la:


masa ni pulak dah masuk 3 bulan, kepala dia dah dapat tegak sendiri! aku suka letak dia kat dada pastu dia berusaha nak tegakkan kepala dia, bila dia tengok muka aku, kadang2 dia senyum, so sweet ;)





masa ni dah tiga bulan lebih, dah suka dah dia meniarap, tapi aku la yang letak dia kat posisi camni, dia baru pandai menyenget je :


haa, yang ni pulak fresh from the oven...aku mbik tadi..tapi mood dia tak bagus ar...merengek je..tapi mama tetap sayang dia...hehehe (dia panas hati sebab aku tiarapkan dia)


pagi tadi muna buat surprise kat aku, dia macam biasala bangun sangat awal, (nak kejut aku solat subuh la tu kot..baik anak mama..heheh.) maybe dia bengang tengok aku tidooo je..so dia sengetkan badan dia ke aku..pastu aku tengok je..sekali tu dia tertiarap! 

pastu aku terus bangun dan tepuk2 tangan kat dia...makin suka dia, so dia buat lagi..kan babycenter kata kena puji pencapaian baby kita...haha..sebelum ni aku dok pikir2, bila la anak aku ni nak meniarap sendiri...at last, berjaya jugak dia..tapi kena buat dia geram dulu la.. hihi

oklah, tu je nak cerita, dah 4 bulan sehari dah anak aku ni...nanti aku wat entri dia checkup k..

1 comment:

  1. comey nye dia..tbe2 rse nak je temukan yaya n lili ni..;)

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...