Friday, May 11, 2012

can u meet me halfway?

semalam pegi klinik untuk check up baby..teruja bila dengar baby's heartbeat..pakai doppler tu..first time untuk pregnancy kali ni..hari ni masuk 21 minggu 2 hari..kira halfway la nak sampai 40 minggu..dari check up bulan lepas, berat naik 100g je...sejak minggu 12, naik 900g. tak sampai 1 kg? hehe nurse bagitau, lepas ni berat akan naik dengan cepat..

macamni lah rupa baby 21 minggu..pic from babycenter.com


berita baik, bacaan hb aku naik 13.6. malam sebelum tu dah makan sate daging. nampaknya berkesan. hehe..kalau anemia nurse cakap nanti baby jadi kecik sebab tak cukup nutrient. rest assured baby, mama will do the best for you!('',)

pagi tu pulak saje2 gi register kat dekat dental klinik. kat atas je pun. since aku banyak masa why not kan gi servis gigi ni. dentist tu tiba-tiba cakap "minta maaf ya, saya nak tanya, cik ni pregnant ke" buat saspen je ingatkan ape la nak minta maaf segala. too polite..haha..so aku jawablah "ya" sambil tersenyum ala kambing gitu. haha. dia tanya lagi "ada masalah gigi ke? atau di refer ke sini?" aku pun jawab lah "er..tak saja2 je nak cuci gigi." pastu dia cakap "oh kalau macam tu kena buat appointment lah sebab hari ni orang cabut gigi" bla..bla..bla..so next month baru cuci gigi.sama hari dengan appointment pregnancy. yay! kali terakhir "dicuci" ialah kat sekolah dulu. harap-harap akan lebih rajin jumpa dentist pasni.

esok nak exam ptd for the first time. dah bersedia ke belum eh? tapi kalau diorang tanya soalan pasal city hunter konfem lulus punya sebab aku gigih habiskan sampai episod 20. huhu semakin aku pikir pasal exam, semakin gatal tangan pegi bukak cerita city hunter (T_T)

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...