Friday, October 19, 2012

[S.I.C] awet muda dengan daun sirih

masa tengah menulis ni, aku masih dalam pantang sebenarnya. hari ni hari ke 36. baru hari ni nak share. maklumlah, ai is bz dengan muna ;P..masa baru-baru dalam pantang hari tu mak mertua ada pesan, pagi-pagi bangun tido ambik 3-4 helai daun sirih (suka hati la nak banyak mana), ramas-ramas dalam air dan air tu buat untuk cuci muka..haa, tak payah pakai cleanser mahal2..sesungguhnya air sirih yang semula jadi dan segar ni lebih berkhasiat..sebab tak ada bahan kimia kan. common sense.

macam ni lah rope daun sirih untuk kawan2 yang xtau..hehe. pic googled.


ada jugak orang rebus daun sirih untuk dapat airnya, ditumbuk dulu sebelum tambah air panas..macam-macamlah caranya. tapi tau-tau jelah aku ni tak berapa nak rajin..hehe. terpulanglah pada si pengamalnya..kalau nak tau banyak lagi info pasal sirih, sila gugel k, jangan malas ;) ok bertemu kita lagi dalam entri lain S.I.C..daaa


No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

My photo

"i'm still the same old me, loving the same sweet you"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...