Wednesday, April 3, 2013

[Dulu vs Sekarang] Sengkuang dan petis



Like the old days..teringat daku kat sekolah rendah dulu selalu makan sengkuang yang disapu dengan petis dan ditabur dengan kekacang yg separa hancur. Dah la 20sen jer. Seingat aku la..

Dalam gambar ni, aku buat sendiri, except for the petis..apa tu petis...haa..ada jugak orang tak tau, biasanya yang kita makan dengan rojak buah tu..petis ni aku suruh mak kawan aku yang buatkan..aku sediakan bahan-bahan dia je...antaranya sos cili, kicap, cili kering, gula, gula apong (lebih kurang macam gula melaka la kot), belacan, tepung jagung untuk memekatkan petis..bijan dan kacang tanah (optional)..

Sedap weh. Sengkuang bagus untuk penghadaman sebab ada fibre..kebaikan yang lain tak pulak aku tau..malas nak gugel ;p

Try it!

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

My photo

"i'm still the same old me, loving the same sweet you"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...