Sunday, November 25, 2012

aigoo..muna!

people say "talk is cheap" but to hear your baby "talk" as if she were trying to have a conversation with you, it's priceless ;)

ibu baru ni memanglah camni, semua benda pun nak diherankan..haha..aku tulis ni pun bukan apa, untuk kenangan jugak, ni lah cara aku untuk rekod milestones muna supaya nanti2 dia dah besar bolehlah dia tengok macam mana dia ni masa kecik..Insyaallah ;)


her 'first word' was "aigoo"..kalau tak caye, tengok video ni..[00:19] haha (aigoo is similar to 'oh my' in korean)..masa pregnant dulu memang suka tengok drama korean, ada kaitan kah? hehe


bila dah penat bercakap, nangis pulak dia...haha bukan ape, geram mama tak layan dia.. ;p





perkembangan muna setakat ni:
  • dah banyak 'bercakap'
  • suka bermain
  • ekspresi muka lebih jelas, suka, marah, etc..
  • ingin sentiasa didakap
  • suka tengok tangan sendiri
  • 'pegang' botol susu sebelah tangan
  • tolak botol susu bila dah kenyang..atau pura2 hisap, lepas tu 'blubbb' keluar balik dengan muka tak bersalahh
  • dari 3oz dulu ke 4oz susu sekali feeding sekarang
  • dah nampak bulu kening..hehe
  • mata ikut pergerakan objek
  • suka tarik rambut/baju mama macam taknak lepas..
  • suka tido dalam buaian
  • selalu jelir lidah..kenapa ye?
  • suka kepit tangan sebelah gaya bawak handbag datin2..haha
  • suka tolak bantal peluk dia berguling-guling ke tepi..penat dah mama betulkan..huhu
  • masa aku tengah leka tengok tv, sambil pangku muna, bila tengok dia, "aik anak mama ni tengok mama dari tadi ke" ingatkan diam tu tandanya dah tido..

lupa nak bagitau, berat muna masa dua bulan ialah 4.2 kg. you're doing great sayang..mama suka sangat tengok muna tido..sory lah, kadang2 tu tangan ni gatal sangat nak usik muna..


satu je muna belum capai lagi...bilalah leher muna nak keras ni...boleh mama bawak muna jenjalan dengan yakin dan bergayanya..haha

today, muna is about 2 months and 11 days old  \(^_^)/

1 comment:

  1. prkembangan lili mmg sme cam yaya cuma yaya trlebih moody je..ske nangis n berjaga mlm..nywy, lili sgt tembam n cute..rse nk cubit je pipi dia..:)

    ReplyDelete

thanks for your comments (",)

My photo

"i'm still the same old me, loving the same sweet you"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...