Thursday, November 1, 2012

"Smart Ketupat"

Aku dapat skill baru dah...hehe...menganyam ketupat..(big deal!) tapi satu jenis je yang aku pandai. jenis ketupat biasa tu, yang segiempat leper tu. untuk aidiladha yang lepas ada buat ketupat ni..kalau hari-hari biasa, takde koje la nak buat. tak rajin ok.

btw, aku tanya papamuna, apa maksud 'smart ketupat'? sebab aku pernah dengar dia cakap..tak ingat dah pasal apa.. dia cakap maksud dia macam 'terlalu smart'...oo..camtu..hehe

ni yang mil buat..

ni yang aku sibuk2 buat sambil jaga muna, banyak lagi sebenarnya ;p
tapi sebelum ni yang aku selalu makan ketupat yang pakai beras biasa je..tapi kat tempat papamuna ni diorang pakai beras pulut dan masak dengan santan...apepun, layan gak lah.

tak teringin dah ke? hehe
sejak aku pregnant haritu best gak la, tetiba ada orang kirim makanan, khas untuk aku, rojak ayam, buah mangga muda, biskut raya, kek lapis idola feveret aku...sekarang ni, dah beranak pun ada gak yang bagi aku kuih..hehe i'm loving this special treatment ;)

sedap woh..dah ngap setengah baru nak snap gmbr ;p
papamuna takyah cakapla, asyik2 belikan coklat sampai aku cakap takyah beli lagi..cukup! sebab aku ni cadbury bar yang rm4 tu seminit je aku abiskan..wawawa gile kentangg..

'kek lapis idola' pujaan hatiku..tengah2 ada coklat..pic googled.
dah. okbai (-.~`)

No comments:

Post a Comment

thanks for your comments (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...